perjantai 18. syyskuuta 2015

Uutiskirje verkkokaupanmarkkinointi välineenä

Kun perustat verkkokaupan niin ei siellä tietenkään ole vielä paljon asiakkaita, eli pitää ruveta hankkimaan maksavia asiakkaita markkinoimalla tietenkin mahdollisimman laajasti eri lähteissä. Verkkokauppa ei vedä pelkällä olemassa olollaan ihmisiä puoleensa kuin kivijalkamyymälät tai vetää jos verkkokauppa on hyvin hakukoneoptimoitu eli mainostettu aktiivisesti. Asiakkaalle mitää kertoa ja tiedottaa aktiivisesti kaupan olemassa olosta.


  Silloin tietää onnituneensa mainonnas kun ihmiset alkavat mainostamaan yritystäsi sosiaalisessa mediassa yrityksesi asiakaspalvelusta ja tuotteista. Yrityksen mainonta kannattaa aluksi halvoilla mainonta tavoilla esim. sähköpostilla, google adwordsillä tai facebookissa. Sähköposti viestissä pittää olla maltillinen ja asiallinne ettei viesti mene suoraan roskapostiin eli ei kannataa laittaa viestejä joka päivä.


Hyvä uutiskirje lähetetään säännöllisesti sellaiselle asiakkaalle joka on tilannut sen yrityksesi uutiskirjeen. Hyvässä uutiskirjeessä pelkkä mainos ei riitä vaan siitä pitää olla hyötyä asiakkaalle.


Omassa yrityksessä meinasin toteuttaa uutiskirjeen siten että laitan uutiskirjeen tilaajille silloin tällöin alennus kuponkeja millä saa elennusta asiaakaan ostamasta tuotteesta joka on aina tietyn ajan voimassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti