Mikä on kotisivujen tarkoitus
Kotisivut
- Esittelevät palveluita ja tuotteita
- tuovat asiakkaita
Kannattaa
esitellä tuotetta ja kerätä ihmisiltä yhteystietoja, kun saat asiakkaalta
vaikka puhelin numeron voit sopia asiakkaan kanssa tapaamisen ja tehdä myyntityön
kasvatusta.
Kotisivujen
ulkoasu
- Helppokäyttöisyys/selkeys: Kun ihminen tulee sivustolle tulisi hänen ymmärtää kahdessa sekunnissa mistä on kyse.
- Muista tavoitteet: Kaikessa toiminnassa mikä kotisivuihin pidä mielessäsi se että sinun pitää esitellä ja myydä tuotteita sekä kerätä yhteystietoja.
Kotisivujen
ylä kulmasta löydät ylä navigaation jos on tärkeimmät linkit pääaihe
alueisiin. Vasemmalla tai oikeassa sivusta löytyy sivu navigaatio jossa on
linkit joko tämän valitun aihealueen sisäisiin sivuihin tai sitten esimerkiksi
pika linkkejä tärkeimpiin artikkeleihin tai muihin sisältöihin. Kotisiven
sisältö kannattaa aina laittaa mahodollisimman keskellel, koska se on paikka
josta ihmisen silmät automaattisesti sitä etsivät. yhteyden otto lomake on hyvä
löyty joka sivulta jos haluaa asiakkaiden yhteystietoja myyntityön kasvatusta
varten ja näin voit jopa tuplata myynnnin tai monin kertaistaa myynnin.
Sisältö
- Jokaiselle tuotteelle oma sivu: Koska haluamme myydä ja markkinoida tuotteita ja palveluita nii pidä huolta että jokaisella tuotteella on oma sisältö sivunsa.
- kirjoita myydäksesi: kirjoita sisältö sivun teksti myyntitekstinä eläkä pelkkänä esittelynä.
- kuvaile: Käytä tekstissä kuvailevaa kieltä ja kerro esimerkiksi palvelun eri välivaiheita sekä kaikki sellaiset tiedot mitä ostajan pitää tietää ennekuin hän voi ostaa tuotteen.
- käytä paikkakunnan nimeä otsikossa: Jos tarjoat palveluitasi alueelisesti niin käytä aina tämän alueen tai paikkakunnan nimeä myös tuotesivujesi otsikoissasi.
Maine
1.
Verkostointi
2.
Linkity muihin
3.
Hanki suosiota
4.
Ole asiantuntija
Google luo jokaisesta verkkosivusta esimerkkiä käyttäen
talon joka on jossain tietyssä naapurustossa, jos sinulla on kivijalkaliike
niin olisiko se jonkun kaupungin keskustassa vai huono maineisella slummi
alueella. Jos verkkosivuillasi on paljon spämmi linkkejä tai jos olet käyttänyt
epäeettisiä mainonta keinoja niin silloin olet luultavasti googlen silmissä
siellä huono maineisella slummi alueella. Jos sinulla on taas laadukkaita ja
hyviä linkkejä sivuille esim. yliopistojen, koulujen tai kaupunkien niin olet
luotettavampi. Mainetta voit kehittää verkostoitumalla oman alasi toimijoiden
kanssa, pyytämällä linkkejä muilta toimijoilta ja heidän kotisivuiltaan ja hankkimalla
suosiota esim. sosiaalisessa mediassa, mutta kaikkein paras tapa kuitenkin on
vakiinnuttamalla oma asiantuntija asemansa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti