maanantai 21. syyskuuta 2015

Kotisivut yritykselle



Mikä on kotisivujen tarkoitus


 Kotisivut
  1. Esittelevät palveluita ja tuotteita
  2. tuovat asiakkaita
Kannattaa esitellä tuotetta ja kerätä ihmisiltä yhteystietoja, kun saat asiakkaalta vaikka puhelin numeron voit sopia asiakkaan kanssa tapaamisen ja tehdä myyntityön kasvatusta. 

Kotisivujen ulkoasu
  1. Helppokäyttöisyys/selkeys: Kun ihminen tulee sivustolle tulisi hänen ymmärtää kahdessa sekunnissa mistä on kyse.
  2. Muista tavoitteet: Kaikessa toiminnassa mikä kotisivuihin pidä mielessäsi se että sinun pitää esitellä ja myydä tuotteita sekä kerätä yhteystietoja.
Kotisivujen ylä kulmasta löydät  ylä navigaation jos on tärkeimmät linkit pääaihe alueisiin. Vasemmalla tai oikeassa sivusta löytyy sivu navigaatio jossa on linkit joko tämän valitun aihealueen sisäisiin sivuihin tai sitten esimerkiksi pika linkkejä tärkeimpiin artikkeleihin tai muihin sisältöihin. Kotisiven sisältö kannattaa aina laittaa mahodollisimman keskellel, koska se on paikka josta ihmisen silmät automaattisesti sitä etsivät. yhteyden otto lomake on hyvä löyty joka sivulta jos haluaa asiakkaiden yhteystietoja myyntityön kasvatusta varten ja näin voit jopa tuplata myynnnin tai monin kertaistaa myynnin.

Sisältö

  1. Jokaiselle tuotteelle oma sivu: Koska haluamme myydä ja markkinoida tuotteita ja palveluita nii pidä huolta että jokaisella tuotteella on oma sisältö sivunsa.
  2. kirjoita myydäksesi: kirjoita sisältö sivun teksti myyntitekstinä eläkä pelkkänä esittelynä.
  3. kuvaile: Käytä tekstissä kuvailevaa kieltä ja kerro esimerkiksi palvelun eri välivaiheita sekä kaikki sellaiset tiedot mitä ostajan pitää tietää ennekuin hän voi ostaa tuotteen.
  4. käytä paikkakunnan nimeä otsikossa: Jos tarjoat palveluitasi alueelisesti niin käytä aina tämän alueen tai paikkakunnan nimeä myös tuotesivujesi otsikoissasi.


Maine
1.       Verkostointi
2.       Linkity muihin
3.       Hanki suosiota
4.       Ole asiantuntija

Google luo jokaisesta verkkosivusta esimerkkiä käyttäen talon joka on jossain tietyssä naapurustossa, jos sinulla on kivijalkaliike niin olisiko se jonkun kaupungin keskustassa vai huono maineisella slummi alueella. Jos verkkosivuillasi on paljon spämmi linkkejä tai jos olet käyttänyt epäeettisiä mainonta keinoja niin silloin olet luultavasti googlen silmissä siellä huono maineisella slummi alueella. Jos sinulla on taas laadukkaita ja hyviä linkkejä sivuille esim. yliopistojen, koulujen tai kaupunkien niin olet luotettavampi. Mainetta voit kehittää verkostoitumalla oman alasi toimijoiden kanssa, pyytämällä linkkejä muilta toimijoilta ja heidän kotisivuiltaan ja hankkimalla suosiota esim. sosiaalisessa mediassa, mutta kaikkein paras tapa kuitenkin on vakiinnuttamalla oma asiantuntija asemansa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti