perjantai 25. syyskuuta 2015

Logistiikka

Tavaran tilaamisprosessi
- Tilauksen vastaanottamisesta ja toimituksesta pitää muistaa lähettää asiakkaalle tietoa. Se tuottaa verkkokaupan ja asiakkaan välille hyvän palvelun ja luottamuksen mainetta. Verkkokaupan tilauksen toimittaminen käsittää tuotteiden keräämisen varastosta, asianmukaisen pakkaamisen sekä lähettämisen. 
- Omassa verkkokaupastani lähetämme asiakkaalle sähköpostiin ja puhelimeen viestiä kun asiakkaan tilamaa tuote lähtee meidän varastosta.
 
Verkkokauppa ja asiakas 
- Nykypäivänä asiakkaalla on mahdollista maksaa verkossa verkkopankin tai jälkikäteen maksettavana laskuna, jossa on 14 vrk maksuaika. Maksettava lasku on siitä hyvä että asiakas saa nähdä tuootteen ennen kuin maksaa sen. Joustavan maksutavan lisäksi verkkokauppa voi halutessaan tarjota lisäturvaa asiakkaalle, koska tilauksen yhteydessä ei tarvitse luovuttaa luottokortinnumeroa. Eikä kauppiaan tarvitse pelätä laskulla myymistä, koska Klara kantaa luotto ja petosriskiä kauppiaan puolesta.
 - Minun verkkokaupassa on ainoana maksu vaihto ehtona suoraan pankki tilille koska minun verkkokaupassa ei ole klara sovellusta luotto ja petosriskejä varten.

Tavaralogistikka
- Matkahuolto tarjoaa kilpailukykyiset hinnat ja kuljetusajat. Matkahuolto kuljettaa toimitukset yli 1200 noutopisteeseen Suomessa. Asiakkaat voivat tilauskohtaisesti valita itse mihin noutopisteeseen haluavat tuotteen toimitettavan.
- Verkkokauppani tuotteet asiakaalle toimitaa matkahuolto, koska matkahuollolla on niin laajasti toimipisteitä joka on hyvä asiakkaiden kannalta.

Kuljetukset verkkokauppaan 
-Matkahuolto asiakkaiden toimitukset kaikkialta Suomesta, sijaitsipa toimitila tai varasto missä tahansa.
- Matkahuolto toimittaa tuotteita myös meidän varastolle.

kuljetukset asiakkaalle
- Asiakas voi valita hänelle parhaiten sopivan noutupisteen markkinoiden tiheimmästä ja parhaiten avoinna olevasta yli 1200 noutopisteen verkosta.
 - Koska matkahuollon toimipisteitä on niin laajasti niin suurin osa asiakaista voi hakea tilaamansa tuotteensa oman paikka kuntansa matkahuollosta.

Tuotteiden varastointi
- Tuotteiden varastointi sitoo suuren osan verkkokaupan vararoista. Joa Verkkokauppa pyrkii suurempiin kertahankintoihin ostohinta voi olla huomattavasti edullisempi, mutta ylisuuret ja väärin ajoitetut sisäänostot voivat johtaa myös maksuongelmiin. Sempä takia onkin hyvä löytää sopiva tasapaino tuotteiden hyvän saatavuuden ja varaston sitoman pääoman välille.

 - Emme tilaa varastoon kuin muutan kappaleen kutakin tuotetta ja tietenkin jos jotakin tuotta menee enemmän niin sitä on sitten vähän enemmän varastossa.

Logistiikkaketju
- Kaikkien tarvittavien liiketoimien kokonaisuus, joiden avulla tuote kulkee valmistajalta loppuasiakkaalle.
- Tilaamme tuotteen ensin varastoomme ja lähetämme sen sitten meidän varastosta asiakkaalle.
Kustannukset
-Logistiikan kustannukset ovat osa yritysten liiketoimintakustannuksia. Liikennepolitiikassa pidetään tavoiteltavana sitä, että julkinen päätöksenteko kykenee liikennejärjestelmää kehittämällä alentamaan erityisesti kuljetuskustannuksia. Kustannuksiin vaikuttavat kuitenkin ratkaisevasti useat liikennehallinnon ulkoiset tekijät, kuten polttoaineiden hinnat ja markkinatilanteet. Logistiikkakustannusten painoarvo vaihtelee toimialoittain sekä toimialan sisälläkin mm. yrityksen toiminnallisen rakenteen mukaan.
  •       Kuka maksaa
 - Kun yritys ostaa tuotteen niin yritys maksaa ja kun asikas ostaa yritykseltä niin asiakas maksaa tilaamansa tuotteen mahdolliset posti kulut.
- Verkkokauppani ostaa ensin valmistajalta eli maksamme tuotteen hinnan ja toimitukset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti